معلم عزیزم روزت مبارک

 

الان عذاب وجدان خرخره من رو چسبیده و بیخیالم نمیشه 

حتما میپرسید واسه چی؟ 

خب معلومه دیگه امروز روز معلم هستش و من تقدیر و تشکری ازشون بعمل نیاوردم 

البته از اونجایی که ما یه دونه معلم در منزلمون داریم ننوشتن این پست عواقبی فراتر از عذاب وجدان داره.میگن یه بنده خدایی پارسال این فریضه را بجا نیاورد مجبور شد تا 

۱ ماه به جای کوفته٬کوفت بخوره 

  

خداییش تا حالا انسانی زحمتکش تر از معلم دیدید؟ 

چی گفتی؟دیدی؟ 

خب منظورم بعد از کار در معدن و رفتگر و کارگر ساختمانی و راننده تاکسی و خیاط و عکاس و بزاز و عطار و بقال و کفاش و .... بود 

 

خودتون رو بزارید جای معلم های عزیز 

کدوم یکی از شما میتونه اینهمه تعطیلی و خونه نشینی رو تحمل کنه؟ 

وسطهای مهر تازه کلاسا رسمیت پیدا میکنه٬اگه در شهرهای بزرگ ساکن باشن که زرت و زرت بعلت آلودگی هوا کلاسا تعطیل میشه.زمستئونا هم که بالاخره یه بارونی برفی میاد که کلاسا تعطیل بشه٬تازه اگه سرما بیاد فرقی نداره چون مصرف گاز میره بالا و افت فشار  پیدا میشه و باز هم کلاسا تعطیل 

بالاره بندگان خدا تا میان به کار کردن عادت کنن میشه اسفند.از وسطای اسفند هم واسه اینکه شاگردا بتونن برن سفر و آب و هوایی تازه کنن باز مدرسه تعطیل میشه و تا اواخر فروردین هم کلاسا حالت عادی پیدا نمیکنن 

اگه شما ادعا میکنید که همه این موارد رو تحمل میکنید قول میدم در برابر ۳ ماه تعطیلی تابستانی و بخور و بخواب و بگو بخند و احیانا غر زدن های همسر محترمه حتما کم میارید و عطای این شغل رو به لقاش میبخشید  

تازه جدیدا دارن فشار مضاعفی رو به این قشر مظلوم میارن.شنیدم که میخوان ۵ شنبه ها رو هم تعطیل کنن و حقوقشون رو هم بدن 

بابا یکی بلند بشه و جلوی اینهمه ظلم رو بگیره 

 

معلم یعنی کسی که نمره خوب رو دانش آموز به زور ازش میگیره و نمره بد رو مثل نقل و نبات بین دانش آموزا پخش میکنه 

 

معلم یعنی کسی که با بعضی از بچه ها پدر کشتگی داره.مردم هم بجای اینکه به معلم گیر بدن به دانش آموز بنده خدا کلید میکنن و میگن بچه درس بخون دیگه 

 

 

معلم یعنی کسی که همیشه به حقوقش اعتراض داره 

  

معلم یعنی مشق زیاد  

 

معلم یعنی خراب شدن تعطیلات 

 

معلم یعنی امتحان فردای روز تعطیل  

معلم یعنی خط کش و ترکه و مشت و لگد 

 

معلم یعنی ۱۲ سال جواب دادنـبعد از این ۱۲ سال هم باید به همسر محترمه جواب بدی!!!) 

 

معلم یعنی اینکه پول چند ماه پس انداز رو بدی واسش روز معلم کادو بخری تا دلش رو بدست بیاری 

 

معلم یعنی تجدیدی و کلاسهای گرم تابستان و احیانا مردودی که البت الان نسل مرودیا به برکت نظام جدید آموزشی منقرض شده 

 

معلم یعنی وقتی دیدیش سریع بپر تخته رو پاک کن شاید پوئن مثبتی برات داشته باشه 

 

میگن معلمی شغل انبیاست 

از طرفی هم میگن انبیا  در راه ارشاد ملت کلی عذاب کشیدن 

به نظرتون تو ۲ جمله بالا ابهام نیست؟یا معلمی شغل انبیا نیست یا اینکه انبیا....  

 

نمیدونم معلم چجور خاصیتی داره.وقتی ایشون تشریف میارن سر کلاس و درس میدن آدم از سوراخ و شکاف دیوارروی دیوار هم خنده اش میگیره 

 

وقتی معلم سر کلاس تشریف دارن خوراکی ها خوشمزه تر میشن 

وقتی معلم سر کلاس تشریف دارن آدم هوس میکنه صدای خر و گاو  سگ در بیاره 

وقتی معلم سر کلاس تشریف دارن آدم راه به راه میخواد بره دست به آب 

وقتی معلم سر کلاس تشریف دارن آدم همه جاش به خارش میفته 

وقتی معلم سر کلس تشریف دارن یه لحظه دیدن حیاط مدرسه و خیابون میشه بزرگترین آرزو 

 

 

تا همین حد بازی ردن با جونم و زندگیم کفایت میکنه  

 

آخر پستی بعد از اینهمه تعریف و تمجیدی که از معلمین گرامی کردم بد نیست اسامی چند تا از دوستان رو هم بگم و روز معلم رو خدمتشون تبریک عرض کنم.ایشاا... که همیشه در این شغل باارزش و معنوی موفق و موید باشن 

 

هلیا بانوی عزیز  

پدر بابک خان جناب آقای اسحاقی بزرگ 

نیمای بد مشهدی 

روشنک غایب از نظرها  

استاد مومو  

مژگان خانوم امینی 

فاطمه شمیم یار  

گل گیسوی خارجکی 

مرحوم مهدی عجمی 

 

اگه کسی از قلم افتاده عذر میخوام.دیگه پیری و هزار درد 

  

 

کاش بجای اینکه روز شهادت آقای مطهری بعنوان روز معلم نامگذاری بشه روز ولادتش رو در نظر میگرفتن.به هرحال اینم سلیقه ای بوده دیگه 

 

پی نوشت:خانوم احمدی٬خانوم کریمی٬خانوم طلایی هرجا هستید سلامت باشید.براتون بهترین ها رو آرزو میکنم و همیشه همیشه مدیونتون هستم 

(چند سال پیش رفتم مدرسه ابتداییم و خانوم کریمی و احمدی رو دیدم.یکی ز بهترین روزهای زندگیم بود.هم من حس خوبی داشتم هم معلم ها.هم من به اونا افتخار کردم هم اونا به من.دست من رو گرفته بود و به معلم های دیگه نشون میداد و میگفت آقای تمدن شاگرد من بوده.جالبه که بعد از ۲۳ سال هنوز یه سری خاطرات رو بیاد داشت) 

 

 

 

نظرات 32 + ارسال نظر
هاله سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:04 ب.ظ http://assman.blogsky.com

یه نکته رو یادتون رفت جناب تمدن !
و صدای معلم بهترین لالایی دنیاست !!

امان از روزی که صداش بره بالا اونوقت چرتت تا ۱۰۰ روز میپره

میلاد سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:38 ب.ظ

سلام کوروش جان

همه نوشتت یه طرف

اون پی نوشتتم یه طرفه

نمی دونم در مورد پی نوشتت چی میشه گفت، فقط می تونم بغض کردم وقتی خوندمش کوروش

و البته غبت خوردم بهت

کاشکی منم بتونم یه روز تجربه اش کنم

دلم تنگ شده برای اون روزها

سلام میلاد عزیز
برادر عزیز خب یه سر برو مدرسه تون شاید هنوز معلمات باشن
غبت من کجا بوده که تو خوردیش؟پس غبت من رو تو خوردی.هاااااا؟

رضوان سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ http://zs5664.blogsky.com/

دستت درد نکنه کورش خان حرف دل همه رو زدی
با این همه مضایایی که شغلشون داره بازم به حقوقشون اعتراض دارن
تازه بیمه طلاییشونو نگفتی !!!!!!!

خواهش میکنم.پس ایندفعه باید پول شارژ اینترنتم رو همگی با هم پرداخت کنید آخه من از شارژم هزینه کردم تا حرف دل شماهارو بزنم
دیگه از بیمه طلایی زیاد نگفتم تا ریا نشه

صالی سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:31 ب.ظ http://afsonkhanomi.blogfa.com

روز معلم مبارک
باید از فرزندان معلم ها تقدیر و تشکر بشه موقع ای که مامانم می رفت مدرسه دوریش رو تحمل می کردم البته با گریه و زاری و گذاشتن خونه روی سرم و کلافه شدن مامان بزرگم
از مدرسه می اومدم در دام مامان اسیر می شدم هی نمونه سوال می آورد حل کنم و درس می پرسید اگه بلد نبودم چپ چپ نگام می کرد اونقدر که از مامانم می ترسیدم از معلم خودم نمی ترسیدم
خلاصه تا مامان ما بازنشسته شد خیلی صبوری به خرج دادم

بله مبارک باشه
من به شخصه از شما و زحمات شما و تلاشهای شما و و و شما تشکر میکنم
الان بهتر شدید؟
میگم الان حقوق بازنشستگی رو شما هم میگیری؟

عاطفه سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:45 ب.ظ http://hayatedustan.blogsky.com/


ببین چه بلایی سر معلما درآوردی که شوما رو بعد از 23 یادشون بوده!

من چکاره بیدم؟
من کلا آدم آرومی بودم یعنی طوری شیطنت میکردم که معلما متوجه نمیشدن من بودم.بله درست گفتی منظورم همون آب زیر کاه بود

فاطمه شمیم یار سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ب.ظ

سلامم کوروش خان
یعنی این تعریف و تمجیدتون عجیب چسبید دست گلتون درد نکنه...
صمیمانه ممنون که از ما هم نام بردین جناب

سلام خانوم معلم
خواهش میکنم قابل شما رو نداشت.اگه میزان تعریف و تمجید خونتون اومد پایین بفرمایید تا از همین تریبون حل و فصلش کنم
وظیفه بود

عارفه سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:41 ب.ظ http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

باور بفرمایید ما که هنوز مثل بد بخت ها دانش آموزیم نمی تونستیم متن به این خوبی برای روز معلم بنویسیم که شمانوشتید.
اخ اخ اخ هاله جون اگه اون معلم معلم دینی هم باشه دیگه قرص خواب است.
خیلی خیلی باحال بود. خیلی .وای خیلی خیلی باحال بود

شکسته نفرمایید شما الان عمق فاجعه رو بیشتر درک میکنی
اگه معلم دینی باشه که میشه دیازپام
شرمنده میکنید قابل نداره.زیاد تعریف نکن باز جوگیر میشما

عاطی سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ب.ظ

:)))))))

چقدر با این پست موافقم!!!!!!!!!!!

ایشالا که مبارک باشه!

ولی هووچوخ معلم هارو درک نکردم!و همیشه از خنده های بلندشوون توو دفتر معلم ها نفرت داشتم!:دی

به به میبینم که شنما هم زجر کشیده هستید
هووچوخ؟؟؟!!!
الان شما دچار سرخوردگی شدید؟عیب نداره یه داد بلند بکش آروم میشی

عارفه سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ http://inrozha.blogsky.com/

برای اهل خونه با صدای بلند خوندم و لذت بردیم قربان این 5شنبه ها که تو ولایت ما تعطلیل کردن

خدا رو شکر که خوشتان اومد

آذرنوش سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ب.ظ http://azar-noosh.blogsky.com

مامانم این پستتونو خوند یه چیزایی هم گفت

شما خودتون رو ناراحت نکن من میدونم که ایشون زیر لب نقادیر متنابهی فحش رکیک حواله بنده کردن.شما اصلا به خودت نگیر

سارا چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ق.ظ http://www.takelarzan.blogsky.com

من یه معلم داشتم که خعلی خعلی اذیتش کردم خو چکا کنم تقصیر من نبود که خودش خوشش میومد من اذیتش کنم این آخرکاریا دیگه گریش میگرف از دست مناسمش خانوم اسماعیلی بود من بش میگفتم اسمال سیاالبته اصلن سیا نبود ینی خوشگل ترین معلم مدرسه بود ولی من دوس داشتم بش بگم اصلنشم

بله من متوجه هستم.شما ۲ تا خواهر اصلا هیچوقت تقصیری ندارید.شماها کلا آرومید اشکال از خود معلم هاست
اصلا این معلما آزار دارنا
میگم واسه اینکه مشکل حل بشه عکس خانوم معلم رو بفرست تا من درباره زیبایی ایشون قضاوت کنم

فرزانه چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 ق.ظ http://www.boloure-roya.blogfa.com

کوررررررررش الان زنده ای؟ تو رو خدا جواب بده! حداقل بگو کجا مخفی شدی بهت آب و غذا برسونیم.
بعدشم چه معنی داره که معلم تون دست شما رو گرفته و ...... مگه یادتون نیست فقط م . موتی میتون دست معلمش رو ببوسه. چه جلافتا.
اما در فقره تعطیلی هاشون باهات صد در هزار موافقم (آیکون فرااااااااار از دست معلمین گرامی و عزیز)

خیالتون راحت من به این راحتیا بلایی سرم نمیاد.اگه قرار بود چیزیم بشه به ۲۰ سالگی نمیرسیدم
معلم محرم ـشما این رو نمیدونستی؟تازه شایدم روبوسی کرد درست یادم نیست

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ق.ظ

مرسی کورش خان..
...از زاویه دیگه ای نگاه کردین..
...زوایای تاریکی رو روشن کردید
..شاد باشید که شادمیکنید..

خواهش میکنم مامانگار بانو
بله دقیقش رو بخواهید زاویه ۳۸۲ درجه بود
من هرچی انرژی دارم تبدیل به انرژی نور میکنم و میپاشم تو وبلاگم
سلامت باشید و شاد

مریم نگار (مامانگار) چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ

بالایی منم...

اونی که جواب داده هم منم

ماهی تنگ بلور چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ب.ظ http://parcian.persianblog.ir/

آخر هلیا خانم دستش به خون تو آلوده میشه و .....پشیمونی سودی نداره آقای تمدنروز همشون مبارک

یعنی میخوای بگی خون من کثیفه؟ایشون دیگه با این مسئله کنار اومدن والا تا حالا باید مرده باشم

سپیده چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ب.ظ http://osyaaan.blogfa.com

عالی بود ... این بهترین تبریک بود واسه ام

ممنون.......شما به خودتون نگیر

silent چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:33 ب.ظ http://no-arus.blogfa.com/

خیلی باحال بود والبته درست!!

ممنووون

منجوق چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ

این روز به همه معلم های زحمت کش مبارک و کوفت اون معلم هایی بشه که آدم رو از هر چی مدرسه و درس هست بیزار می کنن.

گــل گیســـو چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:00 ب.ظ http://gol-gisoo.blogsky.com/


سلام بر مهندس عزیز

واقعا تحمل اینهمه سختی دشواره

ممنون بابت تبریک
شاد باشید

محدثه چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:07 ب.ظ http://shekofe-baran.blogsky.com

فک کن من صب از یونی شیش متتتتتررررررررر اینجا کامنت گذاشتم، بعد یهو برق رف!
خب من الان افسردگی گرفتم دیگه!
چیکار کنم خب؟! :(
میگمممم خب؟
میگم برا شوما آقایون که بد نمیشه که!از کادوها میتونین تو مواقع مهمونی رفتن استفاده کنین،شومام دس تو جیب موبارک نکنین!
البته اگه الان نگین من به این چیزا پول نمیدم!
من نمیدونم شوما پس ب چی پول میدی؟! نه واقعا!!!

عارفه پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ق.ظ

نه حالا شما جوگیر نشو جانم. چون در مورد معلم بود وحرف دلم ما قشر دانش آموز بد بخت خیلی خیلی وب بود.
نمی دونم چرا ولی من تاحالا معلم دینی ندیدم که در نقش دیازپام نباشه. چرا؟؟؟

جزیره پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:15 ب.ظ

الان توقع داری من تعریف کنم از این پستت؟
نه پ تو زحمتکشی.
نه پ تو خوبیییییییییییییییییییییییی
عمرانی جماعت از این بهتر نمیشه کهههههههههههههه. با این پست نوشتنش
بیچاره معلمات چی کشیدن از دست تو، اون هم که معلمه ت که ازت تعریف کرده دوحالت داته،یا تو رودروایسی گیر کرده بوده یا اینکه بقیه معلما نمیشناختنت و خیالش راحت بوده


میگم هلیا بانو اخر چیکاره ست؟روز مهندس و هم یادمه بش تبریک گفتیماااااااااااااااااا،اصلم درست نیست هلیا جان شما چند شغله ایاااااااااااااا،دیگه با این وضع شما هم میرین تو دسته ی مرفهین مملکتاااااااااااا

دختری از یک شهر دور پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ب.ظ http://denizlove.blogsky.com/

این پست چقدر باحال بود!!!! واقعا این معلمها خیلی خسته میشنا!!!!!!
اما چی میکشن از دست ما!!!
اون قسمت خوشمزه بودن خوراکی ها رو هم که نگووووووو!!!
روزشون مبارک...

سپیده شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ق.ظ http://http://osyaaan.blogfa.com/

یعنی تا روز زن دیگه آپ نمیشید ؟ :)

مژگان امینی شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

ممنون
حالا خاطرات معلمتان چی بود؟

مانا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:21 ب.ظ

عالی بود و کلی خندیدم
کاملن هم باهاتون موافقم

بهنام دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:17 ب.ظ http://harfehesabi.blogsky.com/

سلام
خب پست خوبی بود ولی اصلأ به پای پست هلیا بانو که نمیرسه!

ولی خداوکیلی معلمی کار سختیه!
من که نمیتونم ورجه وورجه ی اینهمه بچه رو با هم تحمل کنم! البته اگه یکی یکی بیان شاید تحمل کنم هااا!!!!!! والله!

ستاره دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:49 ب.ظ http://www.setareasemon.blogfa.com

منو یادت رف حاجیــــــــــــــــــی
از منم بتشکر!
ستاره :)
با برگشتی مجدد

لژیونلا چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام جناب تمدن. احوال شما؟
پست قشنگی بود. واقعا همه چی یه طرف، تعطیلی بخاطر آلودگی هوا یه طرف... یکی نیست بگه خوب آلودگی هوا واسه بچه ها خطر داره به زعم شم، معلمین محترم برن مدرسه بشینن تو دفتر چخ چخ کنن. اقلا آخر ماه پول حروم به خونه نمیبرن.
ولی کارتون خیلی قشنگ بود خداییش. رفتن به مدرسهابتدایی و دیدن معلما... راستی اونا بازنشسته نشده بودن؟ بعد اییییییییییییینهمه سال؟؟

عسل جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ http://www.bipardeh.blogfa.com

بابای من از قلم افتاد !
:دی
خیلی قشنگ بود

عماد جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 ب.ظ http://emad-milanloo.blogfa.com

سلام
شانس آوردیم انقدر استرس داشتی این همه تعریف کردی!!! واقعا دوران دانش آموزیم دورانیه واسه خودش. من که انقدر سر این معلمای بیچاره بلا آوردم با این همه تعطیلی اما بازم حاضر نیستم معلم بشم (البته پیشنهادیم بهم نشده!!!!!!!!) نکنه یکی مثل خودم پیدا بشه!!!
به منم سر بزنی خوشحال میشم

محدثه یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ب.ظ http://shekofe-baran.blogsky.com


دقت کردی دایی بعضیا 600 متر مینویس،بعد آدم میخونه بعد کامنت میذاره،بعد کامنتا رو جواب نمیدن!
دقت کردی دایی؟!
:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد